Často kladené otázky pro SŠ
01 Vydávaní průkazů obecně
Komu může být vydán ISIC?
Na mezinárodní průkaz ISIC mají nárok všichni studenti prezenčního studia středních, vyšších odborných a vysokých škol. Mohou jej získat všichni studenti osmiletých gymnázií již od primy, bez ohledu na věk. Horní věková hranice taktéž není omezena, jediným kritériem je denní studium. ISIC v ČR vydává průkazy pouze studentům českých škol – studenti studující na školách všech stupňů v zahraničí musí o vydání průkazu požádat v zemi studia.
Komu může být vydán ITIC?
Na mezinárodní učitelský průkaz ITIC mají nárok pedagogičtí a akademičtí pracovníci všech typů škol. Učitel musí být na škole zaměstnán, přičemž jeho přímá pedagogická činnost neklesá pod poloviční úvazek. Z tohoto pravidla jsou vyjmuti jenom členové vedení školy (ředitel, zástupci), kterým průkaz vydáme, i když učí v menším rozsahu. Mezi pedagogické pracovníky počítáme i vychovatele, psychology, asistenty, trenéry apod. V případě nejasností nás kontaktujte, každý případ posoudíme individuálně.
K čemu slouží průkaz AliveID?
Průkaz AliveID je určen všem, kteří nemají nárok na ISIC ani ITIC a chtěli by mít čipovou identifikační kartu s mnoha výhodami platnými po celé ČR. O konkrétních výhodách se můžete dozvědět na stránce www.isic.cz/prukazy/prukaz-alive/ Průkazy AliveID zaměstnanec a AliveID student nahrazuje průkazy ALIVE zaměstnanec a ALIVE student. Školám vydáváme dva typy průkazu AliveID:
- AliveID student – ideální pro studenty, kteří nemají nárok na ISIC, především pro studenty dálkového či kombinovaného studia.
- AliveID zaměstnanec – určen pro zaměstnance školy, kteří nejsou pedagogickými pracovníky.
Cena a platnost průkazů AliveID je stejná jako u průkazů ISIC a ITIC.
Co je průkaz AliveID zaměstnanec?
Průkaz AliveID zaměstnanec je určen pro nepedagogické pracovníky, kteří nemají nárok na průkaz ITIC a chtěli by mít čipový identifikační průkaz s mnoha výhodami platnými po celé ČR. O konkrétních výhodách se můžete dozvědět na stránce www.isic.cz/prukazy/prukaz-alive/ Průkaz AliveID zaměstnanec nahrazuje průkazy ALIVE zaměstnanec.
Co je AliveID?
AliveID je digitální identifikátor na pozadí průkazu v naší databázi, který je postupně vydáván ke každému průkazu vydanému naší společností.
Jak dlouho průkazy platí?
Průkazy vydávané na SŠ a VŠ jsou platné vždy od prvního září jednoho roku do prosince roku následujícího. Následně je možné jejich prodloužení, a to na totožný cyklus jako v případě vystavení nového průkazu.
Kolik stojí průkazy, prodloužení platnosti a duplikáty?
Standardní cena průkazů je 350 Kč, prodloužení jeho platnosti na další rok stojí 250 Kč, duplikát 100 Kč a duplikát z důvodu chybného zadání stojí 50 Kč. Běžná cena průkazů v individuální (mimoškolní) distribuci je 500 Kč.
Připočítává se k ceně průkazů a prodloužení DPH?
Součástí ceny za nové průkazy a další požadavky s AliveID je od 1.7.2023 DPH. Prodloužení stávajících průkazů bez AliveID bude i nadále bez DPH. Nehledě na tuto skutečnost zůstanou koncové ceny průkazů zcela stejné jako dosud.
Jak dlouho trvá výroba průkazů?
Rychlost výroby záleží na době, ve které průkazy objednáváte. Během školního roku trvá výroba a dodání maximálně jeden týden, v létě dodáme objednané průkazy na školu během posledního srpnového týdne (nebo i dříve dle domluvy). Začátek doby výroby karet počítáme až od chvíle, kdy dostaneme všechny podklady k objednávce, především použitelné fotografie v elektronickém formátu.
Co dělat, když objednám nový průkaz pro studenta, který nenastoupí do školy, odstěhuje se apod.?
Pokud karta ještě nebyla vyrobena, co nejrychleji nás kontaktujte, abychom stihli tisk zastavit. V případě, že jsme průkaz již vyrobili a doručili do školy, zažádejte prosím přes NCDB o vrácení licence na příslušný průkaz. Průkaz nám poté zašlete na naši adresu a my vám vrátíme dobropisem 250 Kč za licenci.
Mají na průkazy ISIC a ITIC nárok i cizinci studující na českých školách?
Ano, všichni studenti českých škol mají právo na ISIC, bez ohledu na jejich státní příslušnost. ISIC však nemůžeme vydat těm, kteří studují na zahraničních školách.
Co dělat, když objednám nový průkaz pro studenta, který nenastoupí do studia, odejde ze školy apod.?
Pokud karta ještě nebyla vyrobena, co nejrychleji nás kontaktujte, abychom stihli tisk zastavit. V případě, že jsme průkaz již vyrobili a doručili do školy, zažádejte prosím přes NCDB o vrácení licence na příslušný průkaz. Průkaz nám poté zašlete na naši adresu a my vám vrátíme dobropisem 250 Kč za licenci.
Může student používat svůj ISIC i na VŠ, na kterou nastoupí po maturitě u nás?
Není to možné. Průkaz ISIC slouží jako průkaz Vaší školy, proto jen těžko může plnit funkci průkazu vysoké školy. Nehledě na to, že čip, umístěný v kartě, bude velmi pravděpodobně nekompatibilní se systémem jiné školy
Přestoupil/a k nám student/ka z jiné školy, kde používal/a školní ISIC. Může ho používat i u nás? Můžeme prodloužit platnost jejího průkazu?
Průkaz ISIC slouží jako školní průkaz konkrétní školy, proto nemůže být používán stejným způsobem na jiné škole, nehledě na to, že může mít v kartě jinou čipovou technologii, než využívá Vaše škola. Každá škola může prodlužovat pouze průkazy, které sama vydala.
Jaká bude platnost průkazu, který si objedná student/ka před prázdninami (např. v květnu)?
Platnost průkazů je fixně nastavená a nemění se podle toho, kdy je průkaz objednán. Platnost průkazu objednaného v květnu roku 2023 bude tedy začínat v září 2022.
02 Duplikáty
Jaký typ duplikátu mám zadat? Kolik stojí?
Jsou tři typy duplikátu:
- Pokud držitel průkaz ztratí, je mu ukraden, nebo ho zničí, může si objednat duplikát průkazu ISIC Školák za 100 Kč, případně duplikát průkazu ITIC nebo AliveID zaměstnanec za 350 Kč. V tomto případě prosím zadejte do NCDB volbu „duplikát z ostatních důvodů“.
- Pokud uděláte chybu při objednávce (špatně napsané jméno, datum narození, prohozené fotografie apod.), jsme ochotni vyrobit duplikát za speciálně sníženou výrobní cenu 50 Kč. V tomto případě prosím zadejte do NCDB volbu „duplikát z důvodu pochybení zadavatele“.
- V případě nefunkčního čipu v kartě vyrobíme duplikát zdarma. Prosím zadejte v NCDB možnost „duplikát z důvodu vadného čipu“.
Jak se objednávají duplikáty?
Duplikáty se objednávají přes NCDB; buď hromadně pomocí XLS tabulky, ve které vyplníte ve sloupci „Typ požadavku“ jednu z následujících možností:
- „DUPLICATE_CHIP“ – Duplikát kvůli vadnému čipu
- „DUPLICATE_REPAIR“ – Duplikát ze zavinění na straně školy
- „DUPLICATE_OTHER“ – Duplikát z ostatních důvodů
nebo ručně přes průvodce (Nová objednávka – Typ duplikátu – Typ průkazu), kde vyberete ze seznamu ty držitele, kteří o duplikát žádají (kliknutím na zelené plus před jménem). Nezapomeňte po vybrání zájemců kliknout nahoře na „Přidat vybrané položky do objednávky“, čímž se položky přidají do objednávky.
Můžu objednat duplikát neplatného průkazu?
Duplikát neplatného průkazu je možné objednat pro „duplikát z ostatních důvodů“. Pokud chcete zároveň s duplikátem objednat i prodloužení platnosti, je jednodušší objednat úplně nový průkaz. Při takové objednávce není nutné znova vyplňovat osobní údaje a nahrávat fotografii, stačí objednat nový průkaz a vybrat již existujícího držitele. V případě zájmu lze však fotografii samozřejmě aktualizovat.
03 Čipy a čipové systémy
Jaký typ čipu máme v kartě?
Všechny školní průkazy ISIC/ITIC/AliveID obsahují čip. Do jara 2016 jsme vydávali průkazy s jedním čipem – buď Mifare 1Kb nebo EM-Marine (EM4102), od školního roku 2016/2017 obsahuje naprostá většina průkazů oba dva čipy, takže je zajištěna plná kompatibilita se školními čipovými systémy a také se spolupracujícími dopravci. V případě, že nevíte, jaký typ čipu obsahují Vaše průkazy ISIC/ITIC/AliveID, neváhejte nás kontaktovat, pomůžeme Vám tuto informaci okamžitě zjistit.
Na co všechno lze čip využít?
Čipy v průkazech ISIC/ITIC/AliveID zaměstnanec lze využít pro většinu bezkontaktních čipových systémů. Tyto čipové systémy se využívají především na vstupní systém do školy, evidenci docházky, objednávkový systém v jídelně, platební systém na kopírování, platební systém ve školním bufetu a automatech. Čip v průkazech může sloužit společně s celým systémem jako elektronická peněženka a také jako komplexní médium pro všechny Vaše elektronické evidenční systémy.
Je možné načíst čísla čipů dodaných průkazů hromadně?
Čísla čipů je možné do vašeho školního systému zavést i hromadně pomocí importu. Data si můžete jednoduše vyexportovat z NCDB v sekci „Vydané průkazy“, nahoře tlačítko „Exportovat do XLS“. Je možné, že čísla čipů budou v trochu jiném formátu, než by načetla Vaše běžná čtečka, v tom případě nás prosím kontaktujte a dodáme Vám nástroje pro konverzi.
Chceme využívat čip – musíme instalovat nový systém nebo provádět nějaké změny v tom stávajícím?
Většina bezkontaktních čipových systémů funguje na čipy typu Mifare nebo EM-Marine, které používáme v našich průkazech. Pokud máte tedy systém založený na jedné z těchto technologií, námi dodávané průkazy v něm budou plně fungovat bez nutnosti jakýchkoliv změn. Pokud máte jiný systém, např. na magnetické karty, případně na jiný typ čipu, jsme schopni vám na míru navrhnout a instalovat náš systém ISIC Port, který bude s průkazy plně kompatibilní. Podrobnosti najdete na webu systému ISIC Port.
Nemáme žádný čipový systém, co máme dělat?
Pokud byste rádi využívali moderní čipový systém, neváhejte nás kontaktovat. Náš systém ISIC Port vyhoví všem vašim technickým požadavkům.
04 Objednávkový systém NCDB
Jak se přihlásím do objednávkového systému NCDB?
K přihlášení do objednávkového systému potřebujete přihlašovací údaje. Ty vám zašleme jakmile nám dorazí podepsaná smlouva a odsouhlasíme si vizuál průkazu. Pro přihlášení využijte stránku www.isic.cz/objednavky. Zde se přihlásíte pomocí uživatelského jména a hesla – pozor, systém rozlišuje velká a malá písmena.
Co dělat, když zapomenu přihlašovací údaje do NCDB?
V případě, že jste zapomněli, či ztratili přihlašovací údaje do objednávkového systému NCDB, stačí nás kontaktovat na e-mailu skoly@isic.cz nebo telefonním čísle 226 222 318. Po přihlášení si heslo samozřejmě můžete kdykoliv změnit a můžete i přidat další uživatele.
Co znamenají jednotlivé stavy objednávky?
- Rozpracovaná – Objednávka byla vytvořena a čeká na odeslání z vaší strany. Objednávku můžete stále upravit.
- Objednaná – Objednávka je kompletní a byla nám odeslána k vytištění. Objednávku již nelze z vaší strany upravit.
- Ve výrobě – Karty se právě tisknou, bohužel již není možné provádět žádné změny.
- Vyřízená – Karty byly vytištěny (průkazy prodlouženy) a čeká se na vystavení faktury.
- Vyfakturovaná – K objednávce byla vystavena faktura, připravuje se odeslání.
- Na cestě – Objednávka byla odeslána poštou na adresu školy; doručení je třeba potvrdit.
- Předaná – Objednávka byla v pořádku doručena; její přijetí bylo potvrzeno.
Jak můžu z NCDB vymazat studenty, kteří již na škole nestudují?
Držitele průkazu, který má v databázi vystavený průkaz, již smazat nelze. Můžete využít možnost zrušení průkazů pro studenty, kteří dokončili vaši školu nebo z ní odešli. V tomto případě vyberte v rámci nové objednávky možnost „Žádost o zrušení/zneplatnění průkazu“.
05 Objednávky průkazů
Jak se objednávají nové průkazy?
Návody k objednání průkazů naleznete v sekci Návody.
Kde mám vzít fotografie zájemců o průkazy?
Je několik způsobů, jak můžete získat fotografie. Neexistuje žádný ideální – každá škola volí tu možnost, která je pro ni nejjednodušší a nejspolehlivější. Z hlediska kvality fotek a často i rychlosti rozhodně doporučujeme studenty vyfotit. Setkáváme se s těmito variantami:
- Vyfotit studenty. Pro účely výroby průkazů postačí fotografie vyfocená digitálním fotoaparátem nebo mobilním telefonem.
- Naskenovat donesené papírové fotografie do formátu jpg. Kvalita výsledných fotek však nebývá příliš dobrá, některé fotografie vracíme z důvodu nevhodnosti k tisku na karty.
- Požádat rodiče studentů o zaslání fotky v elektronické podobě. Je třeba zachovat základní požadavky na formát, viz následující otázka „kvalita fotografií“.
Všechny fotografie procházejí před tiskem úpravou, kde si je upravíme do správného formátu. Pokud využíváte exportní modul pro ISIC ve školním systému, doporučuji fotografie nejdříve nahrát do systému a poté hromadně exportovat. Samozřejmě je ale možné fotky nahrát do NCDB i dodatečně.
Jak můžu co nejjednodušeji nahrát fotografie do objednávky?
- Ideální variantou je nahrání fotografií přímo do školní agendy (Bakaláři, Škola OnLine, Edookit, EduPage,..) a poté hromadně exportovat do objednávkového systému NCDB.
- Pokud nahráváte objednávku pomocí XLS tabulky, vyplňte jména fotografií do posledního sloupce včetně přípony .jpg a samotné fotky zabalte do souboru ZIP. Oba soubory poté nahrajte do NCDB.
- Pokud jste již vytvořili v NCDB objednávku, ale chybí v ní fotky, pak kliknete u každé položky na ikonu fotoaparátu na konci řádku a pomocí tlačítka „Vybrat“ vyberete fotografii.
Jaké jsou požadavky na kvalitu, formát a velikost fotografií?
Pro to, aby mohly být zaslané fotografie vytištěny na kartu, je třeba dodržet základní požadavky na jejich kvalitu:
- Velikost: minimálně 450px na šířku, doporučená celková velikost minimálně 20 Kb. Správný poměr stran upravíme sami.
- Rozvrh: barevná pasová fotografie, ze snímku rozeznatelný nezakrytý obličej, za ním neutrální pozadí. Obličej musí být kompletní včetně vrchní části hlavy, neakceptují se v poslední době módní fotografie, na kterých chybí čelo a horní část hlavy.
- Kvalita: dostatečná kvalita, bez kostiček, nerozmazaný, bez vodotisků a vzorů, v reálných barvách.
- Zdroj: nelze užít fotografie z jiných průkazů. Bývají na nich vodotisky, bezpečnostní vzory a kvalita skenu je všeobecně špatná.
- Aktuálnost: fotka musí odrážet aktuální podobu držitele karty. Oktaván tedy nemůže využít snímek z nástupu do první třídy, stejně tak učitel nemůže využít svůj černobílý portrét z roku 1948.
Je možné přes školní informační systémy objednávat také prodloužení platnosti a duplikáty?
Přes školní informační systémy je v tuto chvíli možné objednávat pouze nové průkazy. To je velmi pohodlné především kvůli snadnému přenosu všech osobních údajů a fotografií. Všechny ostatní požadavky, např.- prodloužení platnosti i duplikáty můžete rychle objednat přímo v objednávkovém systému NCDB.
Jaká je minimální velikost objednávky? Jak často můžu objednávat?
Nemáme v tomto ohledu žádná omezení. Samozřejmě vítáme, když budete objednávat větší množství požadavků najednou, ale pokud je potřeba objednat jenom jeden duplikát, nedá se nic dělat, objednávku vyřídíme i tak. Prosíme jenom o to, abyste nevytvářeli naráz zbytečně velké množství objednávek – do jedné objednávky lze přidat množství různých požadavků a není potřeba (např.) pro každý typ průkazu vytvářet zvláštní objednávku.
Potřebujeme mít hotové průkazy již 1. září. Kdy je máme objednat?
Průkazy s platností od prvního září můžete objednávat již od začátku června. My je přes prázdniny vyrobíme a v polovině srpna dodáme do školy, aby byly připraveny k zadání do systému a k vydání studentům. Držitelé však průkazy mohou začít používat až od září, nerozdávejte je tedy prosím dříve. Poslední termín pro dodání podkladů, aby byly průkazy do 1.9. vytištěny, je vždy zhruba kolem 15. srpna.
Co dělat při změně jména držitele průkazu?
Před samotnou objednávkou je třeba v systému upravit požadované údaje. Po přihlášení do systému NCDB po levé straně zvolíte „Držitelé průkazů“ – „Seznam držitelů“, zde si najdete držitele, u kterého potřebujete údaje upravit, pomocí tužky vpravo u jména upravíte potřebné, uložíte a v rámci nové objednávky objednáte „Duplikát průkazu z ostatních důvodů“. Duplikát bude vyroben s již aktualizovanými údaji.
Je možné objednat průkazy zasláním papírových žádostí/seznamu studentů na papíře?
Přijímáme pouze elektronické objednávky zadané přes objednávkový systém NCDB.
Co dělat, když jsme do objednávky zadali špatné údaje?
Pokud jste zadali špatné jméno, či datum narození, případně jste zaměnili fotografii a zároveň objednávka ještě nebyla vyrobena, pak nás stačí kontaktovat e-mailem (skoly@isic.cz) nebo telefonicky (226 222 318) a chybu rychle napravíme. V případě, že byl průkaz již vyroben, je třeba zadat novou objednávku na „Duplikát z důvodu pochybení zadavatele“, který stojí 50 Kč. Před samotnou objednávkou je třeba opět v systému upravit chybné údaje. Můžete také zažádat o zaplacení tohoto duplikátu z důvodu chybného tisku z benefitních bodů (v okénku, které se objeví po odeslání objednávky). Následně Vám objednávka tohoto duplikátu nebude fakturována, ale systém Vám ji automaticky odečte z benefitních bodů.
Za jakých podmínek můžeme zažádat o vrácení licence?
O vrácení licence je možno požádat v situacích, kdy student o průkaz zažádal, ale nepřevzal jej – například nenastoupil ke studiu. O vrácení licence také žádáme u omylem vyrobených karet. Není možné vrátit licenci u průkazů, které již byly využívány. O vrácení prosím zažádejte v co nejkratším termínu. Pokud o ni požádáte po více než měsíci, může být žádost zamítnuta.
Přišla mi e-mailem žádost o potvrzení přijetí objednávky. Co mám dělat?
Každou objednávku, kterou Vám pošleme, je potřeba potvrdit, abychom věděli, že Vám v pořádku přišla. Lze tak učinit dvěma způsoby:
- Na úvodní stránce NCDB vidíte nahoře žlutě podbarvenou notifikaci, kde stačí kliknout na tlačítko „potvrdit“.
- Objednávku můžete potvrdit v detailu příslušné objednávky.
Jak naložit s papírovými žádostmi o průkaz?
Originály vyplněných žádostí nám již nezasílejte, archivujte u sebe, od 1.7.2023 slouží pouze pro Vaši potřebu. Vyplněná žádost o Průkaz obsahuje osobní údaje a Škola je povinna k žádostem přistupovat dle interních technických a organizačních opatření (např. směrnice) a to tak, aby to bylo v souladu s GDPR (Nařízení o ochraně osobních údajů). Archivované žádosti by měly být uloženy v archivu/trezoru či na jiném bezpečném místě, které je uzamykatelné a přístup k němu mají pouze oprávněné osoby Školy. Během zpracování žádostí tzn. před archivací je možné dočasně žádosti uložit do zamykatelné skříňky, stolu apod., ale vždy v zařízení Školy. Pozor, vyplněné žádosti by neměly být ukládány na veřejně dostupném místě (např. psací stůl zaměstnance Školy, poličky ve sborovně aj.) dostupné neoprávněným osobám.
Kdy musí Škola skartovat žádosti?
Doba uchování žádostí (resp. osobních údajů držitelů Průkazů) odpovídá době nastavené pro daný účel, který je uveden v Zásadách GTS. V případě, že není možné z technických důvodů provést skartaci dle skartační tabulky v Zásadách GTS, tak Škola musí skartovat žádost držitele Průkazu po ukončení školní docházky daného držitele.
06 Prodlužování platnosti
Co je digitální revalidace?
V souvislosti s postupující digitalizací průkazu jsme připraveni se při prodlužování platnosti průkazů obejít bez vylepování fyzických revalidačních známek. Prodlužování platnosti průkazů se i nadále řeší objednávkou v systému NCDB, přičemž držiteli se po schválení okamžitě nová platnost projeví v digitální verzi průkazu.
Je prodlužování platnosti průkazů (revalidace) povinné?
Prodloužení platnosti povinné není, ale z podstaty věci vyplývá, že průkaz ISIC lze na škole využívat jakožto školní/studentský průkaz jen v tom případě, že je platný. Neplatné průkazy mají stejný status jako falešné a rozhodně nemohou sloužit jako potvrzení o studiu a příslušnosti ke škole.
Musí se na průkaz lepit revalidační známka?
Nemusí, digitální revalidace plně nahrazuje fyzické revalidační známky, které jste byli zvyklí lepit na průkaz. Stále je však možné si v případě potřeby fyzické známky objednat a vybraným zájemcům vylepit. Rozhodně to už však není povinné. Fyzická revalidační známka se v případě potřeby vylepuje na průkazy do levého dolního rohu na zadní stranu karty.
Jaký je rozdíl mezi objednávkou známek do komise a na jméno?
Existují dvě možnosti, jak objednávat prodloužení platnosti průkazů (revalidační známky): 1. Na jméno konkrétního držitele průkazu. Tento způsob je implicitní a původní. Spočívá v tom, že v NCDB vyberete držitele průkazů, kteří mají o prodloužení zájem a objednáte pro ně revalidační známky. Průkaz je platný hned po schválení Vaší objednávky. My Vám následně pošleme poštou zásilku s fakturou a s objednanými známkami, které nalepíte zájemcům na určené místo na kartě. Výhodou tohoto způsobu je, že objednáváte vždy pouze známky, o které je zájem a které někdo zaplatil. Nevýhodou je pomalost tohoto systému, takže nelze reagovat na urgentní potřebu prodloužení platnosti. 2. Komisní objednávání funguje teprve od školního roku 2016/2017. Jeho smyslem je co nejrychlejší prodloužení platnosti a vydání revalidační známky zájemcům. Vždy jednou za čas si přes NCDB objednáte odpovídající množství známek na sklad. Když přijde zájemce o prodloužení, můžete mu ihned známku vydat a v NCDB zaznamenat, že je jeho průkaz prodloužen. Fakturace za vydané známky probíhá souhrnně za námi určené časové období (zpravidla jeden měsíc). Výhodou je možnost okamžitého prodloužení, nevýhodou určitý risk, jelikož za známky na svém skladě máte odpovědnost.
Jak probíhá vracení nevydaných známek ze skladu?
Vrácení nevydaných známek je velmi jednoduché. Stačí je poslat poštou na naši adresu, my po jejich obdržení zařídíme všechny formality. Prosím posílejte zásilku vždy doporučeně kvůli případným ztrátám. Upozorňujeme, že známky se starou platností je potřeba vrátit nejpozději do 10. července každého školního roku.
Jak často se fakturují vydané komisní známky?
Faktury za vydané revalidační známky přes komisi vystavujeme obvykle jednou za měsíc, a to k 20. dni v měsíci.
07 Bonusový systém
Pro jaké školy je bonusový systém určený?
Bonusový systém je určen středním a vysokým školám.
Jaké jsou způsoby vyplacení bonusových bodů?
- 1. způsob – využití bodů pro proplacení objednávek. Nelze využít na nový průkaz ISIC a jeho prodloužení, ostatní požadavky je možné z bonusových bodů platit bez omezení.
- 2. způsob – sponzorský dar pro školu na základě podepsané smlouvy o daru.
- 3. způsob – DPP na konkrétní osobu. Odměnu vyplácíme přímo na účet žadatele.
Jak požádat o vyplacení bonusu?
O vyplacení bonusu požádáte přes NCDB. V záložce „Bonusový systém“ klikněte na tlačítko „Vyplatit body“. Poté zvolíte počet bodů, které chcete vyplatit, a způsob vyplacení (Smlouva o sponzorském daru nebo DPP na konkrétní osobu). Minimální počet bodů pro vyplacení je 500. Maximální omezení je nastaveno pouze u DPP, a to 10 000 bodů za měsíc.
Kde si můžu prohlédnout historii připsání a odepisování svých bonusových bodů?
Historii bonusového konta si můžete prohlédnout v záložce „Bonusový systém“ v NCDB.
Jak využít bonusové body k úhradě objednávky?
Po vytvoření objednávky se v posledním kroku zobrazí možnost využití bonusových bodů na položky objednávky, které lze z bodů uhradit. Zde stačí jen zadat počet položek, které si z bodů přejete uhradit a objednávku odeslat.
Kdy mi přijdou peníze z bonusového systému?
- Bonusové body, o které je požádáno prostřednictvím darovací smlouvy vyplácíme průběžně, jakmile obdržíme podepsanou darovací smlouvu ze strany školy.
- Odměny pro kontaktní osoby prostřednictvím DPP vyplácíme vždy jednou za měsíc. Ke konci měsíce podklady uzavřeme a výplata přichází obvykle v prvním týdnu měsíce následujícího. Odměna bude vyplacena za předpokladu, že jsme od Vás obdrželi podepsanou platnou dohodu o provedení práce.
Jak a kdy bonusové body exspirují?
Každý bonusový bod exspiruje přesně rok a půl poté, co vznikl. Do té doby je třeba jej využít v rámci objednávky nebo požádat o vyplacení.
08 Informace k doručení zásilek
Musíme platit za poštovné, když nám budete hotové průkazy posílat poštou?
Nikoliv. V ceně průkazů jsou obsaženy veškeré náklady na výrobu a doručení průkazů na školu. Žádné extra poplatky neúčtujeme.
Můžeme si vybrat konkrétní doručovací společnost?
V tuto chvíli je možné volit mezi doručením na adresu anebo do výdejního boxu/výdejní místo. Pro tuto službu využíváme přepravce GLS.
Z provozních důvodů zásilky vážící méně než 30 gramů (tj. maximálně 3 průkazy) nelze zasílat prostřednictvím GLS. Tyto malé zásilky budeme i nadále doručovat pouze přes Českou poštu.
Jak nastavit doručovací metodu?
Podrobné informace k nastavení doručovací metody najdete v sekci návody.